Przejdź do głównej zawartości

KROK 2: OCZYSZCZANIE | ŻELE OCZYSZCZAJĄCE


Poprzedni post wywołał trochę emocji, ponieważ olejki oczyszczające są nadal bardziej popularne na Dalekim Wschodzie niż w Europie i trudno przełamać się czasem wobec nowości. A dziś opowiem wam o produktach, które większości z was są bliskie - żelach do mycia twarzy. Ta seria dotyczy azjatyckiego podejścia do pielęgnacji, więc oczywistym jest, że zawierać będzie koncepcję podwójnego oczyszczania. Jak tylko zmyjemy z siebie dokładnie olejek, przychodzi czas na produkt myjący na bazie wody. Takim kosmetykiem są żele myjące. Trzeba jednak uważać, aby dobrać sobie taki odpowiedni dla siebie. Pamiętam, że mój pierwszy żel z Ziai mnie uczulił, moja skóra była po nim czerwona i ściągnięta. Jeśli coś takiego u was wystąpi, zaprzestańcie używać takiego żelu! Podstawowym wymogiem wobec tego produktu jest delikatność dla skóry i nie wywoływanie reakcji alergicznych. Zanim go kupisz musisz się zastanowić jakie pH ma twoja skóra. To wskaźnik, który wynosi od 0 do 14. Jeżeli masz cerę normalną, nie sprawia ona prawie kłopotów, to jest ona lekko kwaśna - odczyn powinien wynieść ok. 5,5. Osoby, które zmagają się z cerą tłustą i trądzikiem mają większe pH (większego pecha) niż 5,5. W końcu osoby z cerą suchą zmagają się z odczynem zbyt zasadowym (pH poniżej 5). Jednak nie bądź przekonana, że jeśli użyjesz czegoś bardzo zasadowego, to pozbędziesz się trądziku. Twoja skóra będzie bardzo ściągnięta, jej naturalna warstwa ochronna zostanie naruszona. Organizm zacznie się bronić, wydzielając więcej sebum. I wracamy do punktu wyjścia albo jeszcze gorzej. To samo dotyczy ludzi bardziej "zasadowych". Żeby sprawdzić pH twojego żelu użyj papierka wskaźnikowego, np. lakmusowego. Znajdziesz je na pewno online. 😺


ŻEL MYJĄCY - CO TO? 💡

Zwykle są one przezroczyste, ale zdarza się też, że są bardziej zabarwione na biało albo widać, że są lekko niebieskie (na przykład). Są kleiste, jedne trochę bardziej, drugie trochę mniej i mają lekką formułę. Skutecznie i dogłębnie oczyszczają skórę. To one ostatecznie usuwają wszelki brud, zanieczyszczenia, sebum. Zwykle świetnie nawilżają skórę i posiadają genialne składniki odżywcze. Te idealne pozostawiają cerę promienną i zdrową. Na rynku można znaleźć osobny żel dla cery mieszanej, suchej, normalnej itd. Dlatego na pewno znajdziesz taki dla siebie kierując się zasadą, że musi mieć określone pH. Plusem tego typu produktów jest to, że nie musisz zapłacić dużo, żeby posiąść dużą pojemność. A wystarczy nałożyć podczas mycia na zwilżoną twarz ok. 5 czy 6 "ziarenek grochu" (ilość ich zależy od produktu), rozprowadzić je okrężnymi ruchami i gotowe. Możecie zmyć twarz wodą o dowolnej temperaturze, ale muszę wam coś powiedzieć. Najlepiej żeby woda była ani za ciepła, ani za zimna. Bo kiedy będzie np. za zimna, trądzik przystąpi do ataku. Jeżeli żel się nie za bardzo pieni, to nie martw się, bąbelki nie świadczą o jego działaniu.

ŻELE MYJĄCE, KTÓRE SĄ THE BEST! 👑

Tradycyjnie podam wam listę najfajniejszych żelów do mycia twarzy. Będzie tu jeden mój ulubieniec, który niedawno się zdenkował. Poza tym umieszczę inne kosmetyki, które zyskały uznanie na rynkach światowych. Mam nadzieję, że coś sobie z tego wybierzecie.

1. Kiehl's, Ultra Facial Cleanser 💚


Ten mało efektownie wyglądający żel pochodzi z USA. Pomoże ci pozbyć się pozostałości potu, zanieczyszczeń oraz rozpuści resztki makijażu (np. ciemnego cienia do oczu czy tuszu do rzęs). Jest ultradelikatny, nie narusza warstwy hydrolipidowej skóry. Nie posiada zapachu, jest hipoalergiczny. Dostarczy skórze witaminy A i E (antyoksydanty), a zawarty w nim skwalan nawilży i wygładzi cerę. Jest ulubieńcem nie tylko kobiet, ale i mężczyzn. Uniwersalny, dla każdego typu cery. Brytyjski Glamour uznał, że jest jednym z najlepszych kosmetyków do mycia twarzy. Po 194 opiniach na stronie www.kiehls.com ma 4,7/5 gwiazdek. Znajdziesz go na Amazonie, Ebayu i na www.kiehls.pl.

2. Bioré, Blemish Fighting Ice Cleanser 💕


Pewnie myślicie, że to francuska firma, ale nie - to produkt japoński. Usuwa pot, sebum, zanieczyszczenia środowiska oraz oczyszcza pory. Niezwykle odświeża i ochładza zmęczoną cerę. Jest dość delikatny i pomaga w walce z trądzikiem, dzięki kwasowi salicylowemu w składzie. Zapobiega powstawaniu przebarwień skórnych. Jest na liście 13nastu najlepszych produktów do oczyszczania cery tłustej Allure. Na Amazonie ma 4,3/5 gwiazdek wg 171 użytkowników, a na www.walmart.com 4,5/5 gwiazdek po 28 opiniach. Dostępny na Ebayu i Amazonie.

3. Avene, Cleanance, Gel Nettoyant 💛


Mój ulubieniec od francuskiego Avene dla cery tłustej. Recenzję możecie przeczytać pod tym linkiem: https://pokazswepiekno.blogspot.com/2017/07/avene-cleanance-gel-nettoyant.html

4. Cosrx, Low Ph Good Morning Gel Cleanser 💜

Oto żel z Korei Południowej. Jak widzicie w odróżnieniu od innych, on jest w tubce. Oczyszcza skórę nawet w głębokich warstwach z wszelkich paskudztw. Zawiera olejek z drzewa herbacianego i zasadniczo ma naturalny skład. Przywraca skórze równowagę i pozostawia ją mięciutką. Znalazłam informację, że jego pH waha się od 5 do 6, czyli będzie najlepszy dla cery suchej, wrażliwej. Został wyróżniony w paru rankingach kosmetyków myjących. Na stronie us.memebox.com zgarnął ocenę 4,4/5 gwiazdki po 637 głosach. Można go kupić na Ebayu, Amazonie i na kokosklep.pl.

5. Pharmaceris, N, Żel kojący zaczerwienienia do mycia twarzy i oczu 💙


Niektóre osoby czekają tu na coś polskiego, więc mam dla was taką propozycję. Delikatnie, acz skutecznie oczyszcza buzię z brudu i makijażu. Nawilża, regeneruje skórę oraz łagodzi zaczerwienienia. Redukuje zmiany rumieniowe i widoczność rozszerzonych, popękanych naczynek. Nie zawiera alergenów i parabenów, to kosmetyk typowo apteczny, spełnia wysokie wymagania. Ma działanie anty-aging. Posiada 4,4/5 gwiazdki po 21 recenzjach na Wizażu. Na ceneo.com oceniony na 4,8/5 gwiazdek przy 23 opiniach. Kupisz go także na Allegro. 

Jakie żele myjące zdobyły wasze serca? Kupiłybyście jakiś z tej listy? 😙

Komentarze

  1. Z zaprezentowanych przez Ciebie produktów mam akurat Avene. Używam tego żelu w dni kiedy się nie maluję. Już niewielka ilość wystarczy. Jest niezwykle wydajny. Kiedy mam makijaż to używam jednak olejków myjących, o których pisałaś ostatnio ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, potwierdzam jest bardzo wydajny, starczył na rok. Polecam dwuetapowe oczyszczanie, czyli olejek plus żel, aby osiągnąć lepsze efekty. :)

      Usuń
  2. Kiedyś zraziłam się do żeli, ale teraz powoli wracam do tej formy oczyszczania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu byłaś niezadowolona? Które żele cię zniechęciły? Ja w żelach nie lubię tylko tego, iż nigdy nie jestem pewna czy do końca je zmyłam.

      Usuń
  3. Kiedyś używałam żeli ale czasem okazywały się za mocne dla mojej skóry. Teraz używam albo pianki do oczyszczania z Cosnature albo kremu myjącego z glinką Ghassoul z Alvy. Jakbym miała wybierac z tych propozycji żeli, pewnie wybralabym Cosrx, Low Ph Good Morning Gel Cleanser ma w składzie olejek z drzewa herbacianego, który dobrze działa na wypryski I jak piszesz jest dobry dla skóry wrazliwej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, niektóre mają "moc", trzeba starannie je wybierać. Wymieniłaś firmy, których nie znam, muszę się z nimi zapoznać. Też bym chciała spróbować Corsx. :)

      Usuń
  4. Z tej listy nie znam żadnych tych produktów choć niektóre marki kojarzę. Bardzo lubię żele z Lirene, Bielendy i L'oreal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś nigdy nie pokusiłam się na Bielendę i Lirene ze względu na nieodpowiednie składy. Z L'oreal zrezygnowałam, bo testują biednych zwierzętach. :(

      Usuń
  5. Lubię żel z Ziaja liście manuka, ale używam naprzemiennie z lagodniejsxym bo przesusza. Fajna i delikatna jest pianka z Tess. Polecam szczególnie do cery suchej! U mnie recenzja, ;)
    Www.makeupwithbella.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jej nie cierpię, przesusza i ściąga. Polecona przez ciebie pianka raczej się nie nada, bo jak mogłaś przeczytać mam tłustą cerę. Ale wpadnę na bloga, jasne. :)

      Usuń
  6. Żel z serii liście manuka z Ziaji! No i ich pasta oczyszczająca do kompletu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie niestety uczulił. Miałam jeszcze coś z tej serii, też dałabym łapkę w dół.
      Cieszę się, że tobie spasowała linia. :)

      Usuń
  7. Dzięki za wpis, bo akurat idealnego żelu, to ja jeszcze nie znalazłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybierz sobie coś z tego Kasia, może trafisz nareszcie. :)

      Usuń
  8. Zupełnie nie zdawałam sobie sprawy, że powinnam dobierać żel z odpowiednim pH, bardzo przydatny wpis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to ci pomoże na przyszłych zakupach. :)

      Usuń
  9. Od dość dłuższego czasu używam mleczko Ziaji i jestem bardzo zadowolona. Pewnie zbierze tutaj harmonię wpisu ale jakoś dla mojej twarzy i dość wrażliwej skóry wokół oczu żele jakos nigdy nie spełniały swojego zadania. Może to moje nastawienie ale skóra była zawsze bardziej sucha. Używam mleczka na bazie koziego mleka i jestem bardzo zadowolona ale z ciekawością przesledzilam Twój artykuł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi używać żeli. Ważne jest tylko żebyś ty była zadowolona i aby kosmetyk działał. Słyszałam tylko o mleczku z serii ogórkowej, jestem nie na bieżąco. Dzięki za przeczytanie. :)

      Usuń
  10. Niedawno kupiłam Ziaję w formie kremu do twarzy i zawiodłam się, bo wcale nie pomogła. Avene jest świetne, to fakt. Pharmaceris jeszcze nie miałam okazji używać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziaja nie jest najlepsza, co najgorsze szkodzi wielu osobom. Spróbuj oczyszczać się z Avene, mają fajną ofertę. :)

      Usuń
  11. Może bym się na któryś skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KROK 2: OCZYSZCZANIE | OLEJKI MYJĄCE

Etap demakijażu jest za nami, więc czas opowiedzieć wam o oczyszczaniu olejami. Zdecydowanie sam płyn micelarny albo sam żel oczyszczający w pielęgnacji to za mało! Pewnie wiele z was nie jest przekonana czy chce go mieć, ale myślę że was przekonam. Olejek myjący to doskonałe dopełnienie całego oczyszczania. Kiedy rok temu zaczęła się moja przygoda z olejkiem myjącym byłam oszołomiona. Od razu po jego zastosowaniu moja skóra była bardzo przyjemna w dotyku. Poczułam, że dopiero wtedy zmyłam z siebie cały brud, który przyczepił się do mojej skóry. Niektóre z was mogą zapytać: "Czy to nie natłuści mojej już tłustej cery i nie zwiększy ilości wyprysków trądzikowych?". Nie, absolutnie tak nie jest. Olejek oczyszczający pomaga dostatecznie oczyścić skórę. A przecież często z niedokładnego usunięcia zanieczyszczeń bierze się problem cery tłustej, skłonnej do wyprysków. Mówi wam to osoba z cerą mieszaną. Jest jeszcze jedna zaleta jego posiadania. Możecie nim umyć swoje puszki, g

Yves Rocher, perfumy Naturelle Osmanthus

To mój prezent urodzinowy od  @sher_gruszka . Miłość od pierwszego psiknięcia. Woda toaletowa Naturelle Osmanthus jest najlepsza! :) Główne składniki: 🌊 Absolut z osmanthusa, absolut z jaśminu sambac, olejek eteryczny z cedru, olejek eteryczny z cytryny. Co to robi? 👇 Zapach tych perfum jest delikatny i dziewczęcy, ale jednocześnie wyraźny. Można wyczuć słodycz i świeżość. Woń jest zmysłowa i budzi same pozytywne skojarzenia. Nadaje odświeżenia przez nuty kwiatowe i cytrynowe. Jest to dosyć energetyczna i oryginalna kompozycja idealna na wiosnę/lato. Nie utrzymuje się rewelacyjnie długo, ale jest to raczej lekki zapach, nie ma się co dziwić. Przyjemnie używa się tej wody toaletowej ze względu na design fiolki, który jest elegancki i zarazem uroczy. :) Ocena: 🎓 9/10. Można je kupić w sklepach stacjonarnych Yves Rocher, na OLX, na ebayu i pod tymi linkiem: https://www.yves-rocher.pl/woda_toaletowa_naturelle_osmanthus Co myślicie o tych perfumach? Zapraszam do pisania ko